Anotace:
Proč se polní plevel stal první osekvenovanou rostlinou? Jak bylo zjištěno, čím se rostliny živí? Co jsou buněčné suspenzní kultury? Na tyto i mnohé další otázky by měl student během zpracovávání bakalářské práce nalézt odpověď. Práce by měla podat přehled o rostlinných druzích, které významně posloužily k rozvoji experimentální biologie rostlin, a to od jejích počátků až po současnost, kdy jsme schopni rostliny sekvenovat či pěstovat jednotlivé zeleně fluoreskující rostlinné buňky. Zároveň by práce měla nastínit myšlenkové pozadí či praktické důvody využití určitého druhu k daným experimentům, sledovat proměnu v tom, zda je rostlina využívána jako celek či zda slouží k experimentům pouze její části, nebo dokonce jednotlivé buňky. Práce by měla vyústit ve stručný popis moderních experimentálních rostlinných systémů.
Dané téma mírně vybočuje z hlavního proudu vědecké činnosti na katedře, ale právě proto bude jeho zpracování významným přínosem. Student se navíc během studia materiálů jistě setká s jinou než anglicky psanou vědeckou literaturou, což nepochybně přispěje k rozvinutí jeho jazykových schopností.


|